5 tipov pre úspešne zvládnutý veľtrh
Veľtrhy sa opäť rozbiehajú a treba to využiť. Svojej firme pomôžete získať nové kontakty a spokojných zákazníkov. Čo si pripraviť a na čo sa pripraviť?
Výstavné systémy sa hodia
Prezentácia vašej myšlienky musí byť čo najviac doplnená o audiovizuálny zážitok. Pripravte si fotografie, videá, darčekové predmety, ukážky vašej tvorby a stručné informácie. Výstavné systémy vám pomôžu jasne a zreteľne vybrať, čo je pre pár minút s klientom kľúčové a čo naopak nepotrebujete. Výstavné panely a stena tak môžu byť plné stručných informácií a podnetov.
Zabudnite na nudu
Výstava nie je o tom, aby ste klientov unudili na smrť. Síce prišli pre cenné informácie, ale rozhodne si prišli aj pre osobný kontakt a svoje financie zveria len niekomu, kto má obchodného ducha. Rozhodne tak zákazníkov nenuďte detaily. Vystupujte presvedčivo, vyslovujte, hovorte dostatočne nahlas, aby ste vynikli v šume veľtrhu. Uvádzajte zaujímavé a kuriózne príklady, ľudia si vás lepšie zapamätajú.
Oblečenie? Repre, ale pohodlné
Asi budete riešiť, čo si na tých pár dní veľtrhu vziať na seba. Odpoveď je jasná. Vždy musí ísť o reprezentatívne oblečenie. Formálny štýl. Je len, či budete prezentovať hnojivá z konského hnoja, alebo prípravky pre auto detailing. Vždy by ste mali byť reprezentantom svojej firmy a vyzerať upravene. Hodí sa aj návšteva kaderníka pre odolný účes.
Jedno je ale dobré dodržať – pohodlie musí byť zachované. Preto sa vyvarujte najmä nepohodlným topánkam a odevom, ktoré vás tlačia alebo škrtia. Na veľtrhu budete celý deň. Potrebujete žiariť, nie sa trápiť.
Stále na očiach
Nezabudnite, že ste stále na očiach. Vidia vás nielen klienti, ale aj konkurencia a potencionálni obchodní partneri. Snažte sa vždy správať slušne a vystupovať príjemne, aj keď práve nie sú okolo vás zákazníci. Nepokazte si dobrý dojem.
Zostaňte po celú dobu veľtrhu. Ľudia sa menia, prichádza aj odborná verejnosť. Vyhraďte si dostatok času na všetky dni.